Σάββατο, 17 Δεκεμβρίου 2011

Ένα άρθρο από το ''μακρινό'' 2008

Από το ''Έθνος'' 12/04/08

130 γερμανικές εταιρείες παίζουν μπάλα στην Ελλάδα

Τα Ναυπηγεία Σκαραμαγκά ανήκουν από το 2005 στην Thyssen Krupp, η οποία αναλαμβάνει έργα για το Πολεμικό Ναυτικό (υποβρύχια), ενώ παράλληλα έχει εκκρεμότητες και με την παράδοση βαγονιών στον ΟΣΕ. Στους προμηθευτές του Ελληνικού Στρατού σε άρματα μάχης ανήκει εδώ και αρκετά χρόνια, η Krauss-Maffei Wegmann.

Οι Γερμανοί... ξανάρχονται. Αυτήν τη φορά, όμως, δεν πρόκειται για... στρατιωτική αλλά για επιχειρηματική «επίθεση», επιβεβαιώνοντας τον ρόλο της ηγέτιδας οικονομίας της Ευρωπαϊκής Ενωσης.

Με μοναδικό αντίπαλον... δέος τους Γάλλους, οι μεγάλοι γερμανικοί όμιλοι έχουν ήδη πάρει θέσεις ισχύος σε όλους τους καίριους κλάδους της ελληνικής οικονομίας, ενώ το τελευταίο διάστημα επιχειρούν, με τις... ευλογίες της κυβέρνησης, να αποκτήσουν το πάνω χέρι στους τομείς των Τηλεπικοινωνιών, της Ενέργειας αλλά και των Μεταφορών. Οι μεγάλοι άμεσοι στόχοι εξαγοράς ή στρατηγικής συνεργασίας δεν είναι άλλοι από τον ΟΤΕ, τη ΔΕΗ και τα Ελληνικά Ταχυδρομεία.

Στην Ελλάδα δραστηριοποιούνται περίπου 130 γερμανικές επιχειρήσεις -εκ των οποίων περιλαμβάνονται σχεδόν όλοι οι γερμανικοί κολοσσοί- οι οποίες απασχολούν 19.000 άτομα, ενώ πραγματοποιούν ετήσιο τζίρο της τάξεως των 6,5 δισ. ευρώ.

Εκτός από το εμπόριο, στο οποίο έχουν δυναμική παρουσία, γερμανικά επενδεδυμένα κεφάλαια συμμετέχουν σε διάφορους τομείς της οικονομικής δραστηριότητας, όπως η αγορά ακινήτων και η παροχή υπηρεσιών για επιχειρήσεις. Επίσης στη χώρα μας δραστηριοποιούνται όλες οι μεγάλες γερμανικές φαρμακοβιομηχανίες όπως οι θυγατρικές της Novartis με πωλήσεις 269 εκατ. ευρώ το 2006 και 461 άτομα προσωπικό, της Boehringer Ingelheim (με 365 εργαζομένους), της Bayer με τζίρο περίπου 200 εκατ. ευρώ το 2006, η οποία απασχολεί περίπου 350 εργαζομένους.

Στο πρώτο οκτάμηνο του 2007 οι ελληνικές εξαγωγές στη Γερμανία εμφάνισαν αύξηση 5,6% σε σχέση με το πρώτο οκτάμηνο του 2006, ενώ το ποσοστό της συνολικής αύξησης των ελληνικών εξαγωγών ήταν 3,2%. Στο διάστημα αυτό η Γερμανία παρέμεινε πρώτος προορισμός των ελληνικών εξαγωγών καλύπτοντας 11,6% της συνολικής αξίας των ελληνικών εξαγωγών (8μηνο 2006: 11,3%). Σύμφωνα με στοιχεία του ΟΠΕ, οι εξαγωγές μας προς τη Γερμανία άγγιξαν πέρυσι τα 2 δισ. ευρώ από 1,88 δισ. ευρώ το 2006.

Αντίστοιχα, η αύξηση των ελληνικών εισαγωγών από τη Γερμανία στο εν λόγω οκτάμηνο ήταν 11,2%, ενώ η αύξηση των συνολικών ελληνικών εισαγωγών ήταν 10,5%.

Η πλειονότητα των προϊόντων που εισάγουμε από τη Γερμανία είναι κυρίως αυτοκίνητα και ανταλλακτικά αυτών, διάφορα ημιεπεξεργασμένα προϊόντα, είδη διατροφής φαρμακευτικά προϊόντα, μηχανές γραφείου και επεξεργασίας στοιχείων, ηλεκτρολογικά υλικά, κρέατα και αλλαντικά, τελικά προϊόντα της χημικής βιομηχανίας, τσιγάρα, χαρτικά είδη κ.ά.

Ειδικότερα στα αυτοκίνητα σύμφωνα με στοιχεία του Συνδέσμου Εισαγωγέων Αντιπροσώπων Αυτοκινήτων (ΣΕΑΑ), κατά την περσινή χρονιά, 1 στα 3 νέα αυτοκίνητα που ταξινομήθηκαν (33,5%) ήταν γερμανικής προέλευσης. Ειδικότερα, οι ταξινομήσεις για 10 μάρκες αυτοκινήτων που ανήκουν στην ιδιοκτησία γερμανικών αυτοκινητοβιομηχανιών (π.χ. Opel, Volkswagen, Mercedes, BMW, Audi κ.ά.) ανήλθαν το 2007 σε 93.710 επί συνόλου 279.794 ταξινομήσεων.

ΕΜΠΟΡΙΟ
ΑLDΙ, Bauhaus και Douglas οι νέες αφίξεις

Στο Εμπόριο, οι Γερμανοί έχουν κάνει αισθητή την παρουσία τους σε αγορές που αφορούν το ευρύ καταναλωτικό κοινό, όπως είναι π.χ. τα υπερ-μάρκετ και οι αλυσίδες ηλεκτρικών ειδών. Ο όμιλος Metro Group δραστηριοποιείται ήδη στην Ελλάδα μέσω της αλυσίδας cash & carry «Μakro Ελλάς» και της «Μedia Μarkt» ενώ στα υπερ-καταστήματα δεσπόζει η παρουσία της «Ρraktiker».

Στον ίδιο κλάδο, προωθεί την είσοδό της η Bauhaus, κάνοντας ξεκίνημα πιθανότατα από τη Θεσσαλονίκη.

Η αλυσίδα σούπερ μάρκετ ALDI ετοιμάζεται να λειτουργήσει καταστήματα σε όλη την Ελλάδα από το δεύτερο εξάμηνο του 2008. Στόχος της είναι σε μια δεκαετία να επενδύσει πάνω από 1,2-1,3 δισ. ευρώ, έχοντας θέσει σε λειτουργία 300 καταστήματα.

Στον χώρο των καλλυντικών αναμένεται εντός του πρώτου εξαμήνου του 2008 η άφιξη του κολοσσού Douglas, ο οποίος διαθέτει πάνω από 1.850 καταστήματα σε 20 ευρωπαϊκές χώρες και στις ΗΠΑ. Στον κλάδο αυτόν δραστηριοποιείται ήδη με επιτυχία ο όμιλος Henkel (με περισσότερους από 380 εργαζομένους), στον οποίο ανήκουν η Rilken και η Schwarzkopf.

Ενέργεια
το μεγάλο «κόλπο» της RWE με τη ΔΕΗ

ηΣε ό,τι αφορά στον πολλά... υποσχόμενο ενεργειακό κλάδο, η διοίκηση της ΔΕΗ δεν φαίνεται να πτοείται από τις συνεχείς αναβολές λόγω αντιδράσεων των εργαζομένων και σε κάποιο από τα επόμενα ΔΣ εκτιμάται ότι θα εγκρίνει τελικά τη συμφωνία με τη RWE που αφορούν στις νέες μονάδες που θα κατασκευαστούν από την ελληνική εταιρεία. Στον κλάδο δραστηριοποιούνται οι ΕΟΝ, EnBW Energie Baden-Wuerttemberg AG, Siemens και Enercon. Στον ευρύτερο τομέα των Ανανεώσιμων Πηγών Ενέργειας δραστηριοποιούνται και άλλες γερμανικές εταιρείες όπως π.χ. η Enercon και η Nordex, αλλά και κατασκευαστές ανεμογεννητριών όπως είναι η Siemens.

ΤΗΛΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΕΣ
ΟΤΕ και Cosmote, όπως όλα δείχνουν θα βρεθούν σύντομα υπό το μάνατζμεντ της Deutsche Telekom. Στον ευρύτερο τομέα των Τηλεπικοινωνιών δεσπόζει η παρουσία της Siemens.

ΤΡΑΠΕΖΕΣ - ΑΣΦΑΛΕΙΕΣ
Η Deutsche Bank ετοιμάζεται να επιστρέψει στην αγορά ενώ στις Ασφάλειες ξεχωρίζει η Allianz, ενώ παρουσία στη χώρα μας έχει και ο όμιλος Ergo μέσω των θυγατρικών Victoria και D.A.S. Ηellas.

Αεροδρόμια
Η Hochtief απλώνει τα φτερά της...

Η κυβέρνηση βρίσκεται σε διαπραγματεύσεις με την εταιρεία Hochtief ώστε να προχωρήσουν στην ανανέωση της σύμβασης που έχει υπογράψει για τον Διεθνή Αερολιμένα Αθηνών (σήμερα μετέχει με 40,01%, το ελληνικό Δημόσιο ελέγχει το 55%, ενώ μικρό ποσοστό ανήκει στην οικογένεια Κοπελούζου).

Η Hochtief, όπου βασικός μέτοχος είναι η ισπανική ACS, ζητά την επέκταση της σύμβασης παραχώρησης που υπογράφηκε το 1995 και λήγει το 2020 για περίπου 5 με 10 χρόνια ακόμη. Στελέχη της εταιρείας συνδέουν άμεσα την εισαγωγή με την ανανέωση της σύμβασης, καθώς με την είσοδο του αεροδρομίου στο Χ.Α. θα απαιτηθούν επιπλέον επενδύσεις οι οποίες θα πρέπει να αποσβεστούν.

Η Hochtief έχει παράλληλα εκφράσει επίσημα το ενδιαφέρον της να αναλάβει το management και την κατασκευή του νέου αεροδρομίου στο Καστέλι της Κρήτης, καθώς και τη διαχείριση του αεροδρομίου «Μακεδονία» της Θεσσαλονίκης.

Ταχυμεταφορές
Η DHL θέλει να μπει στα ΕΛΤΑ

Την «ΕΛΤΑ Ταχυμεταφορές» ενδέχεται να διεκδικήσει η DHL, που ανήκει στην Deutsche Telepost. Η DHL εξυπηρετεί στην χώρα μας πάνω από 10.000 επιχειρήσεις και ιδιώτες με προσωπικό πάνω από 450 άτομα. Διαθέτει 175 οχήματα και δίκυκλα ενώ το διαμετακομιστικό κέντρο της βρίσκεται στις ιδιόκτητες εγκαταστάσεις της, 6.000 τ.μ., στο (Ελ. Βενιζέλος). Στον χώρο αυτόν διεκπεραιώνονται καθημερινά περίπου από 10.000 αποστολές σε όλο τον κόσμο.

Μ. ΑΠΟΣΤΟΛΟΥ
mapstolou@pegasus.gr


http://www.ethnos.gr/article.asp?catid=22770&subid=2&pubid=832496

Το προβλημα δεν ειναι οικονομικο, θα το λεω συνεχεια

Ειναι πολιτικο, κοινωνικο, οτι θελει, αλλα οχι οικονομικο.
Εδω εχουμε μια χωρα η οποια χρεωκοπησε και "δεν φταιει κανεις". Εαν ερχονταν οι Γερμανοι και λεγαν "λοιπον μαγκες αυτον αυτον και αυτον τους χωνετε μεσα τωρα, γιατι σας κατεστρεψαν τη χωρα και βαλαν και στον τακο τα ωραια μας λεφτακια και μετα συνεχιζουμε στις απαραιτητες πολιτικες για να ορθοποδησει η οικονομια σας και να ωφεληθουμε και εμεις", δεν θα ειχα τοσο προβλημα. Αλλα οι Γερμανοι ηρθαν να συνεργαστουν με τους τυπους που διαχειριστηκαν το χρημα, με τους αρχιστρατηγους της διαφθορας και διαλυσης και δεν εχουν κανενα προβλημα με αυτο, το κανουν πολυ καλα. Επισης με αυτη τους της συνεργασια με το Ελληνικο διεφθαρμενο πολιτικο συστημα, δημιουργουν σοβαρο προηγουμενο πολιτικης ατιμωρησιας και βοηθουν στην αδικη κατανομη ευθυνων για το οικονομικο χαλι. Επιμενω να θεωρω την Ελλαδα χωρα υπο κατακτηση, γιατι οι συνεπειες ενος τετοιου προηγουμενου ειναι πραγματικα τραγικες. Εαν περασουμε απο την κριση με ενα λαο να σηκωνει ολα τα βαρη της ανακαμψης για χρονια και με τους βασικους υπευθυνους να τη βγαζουν λαδι, τοτε ειναι σχεδον σιγουρο (αν οχι απολυτα σιγουρο) οτι την επομενη φορα που θα εχει αποκτησει λιγο πλουτο παραπανω αυτος ο τοπος με χιλιους δυο κοπους θα βρεθουν παλι μερικοι εξυπνοι να τον αρπαξουν και να ξαναχωσουν το λαο σε κρισεις και μακροχρονια λιτοτητα. Αυτο ειναι ενα καθεστος παρομοιας κοινωνικης αδικιας με αυτο της Τουρκοκρατιας, της Γερμανικης κατοχης κτλ.
Απαιτω λοιπον τιμωρια σε καποιους και δικαιο καταμερισμο ευθυνων για αυτη την κατασταση, οχι γιατι ειμαι εκδικητικος, αλλα γιατι ειναι ο μονος τροπος για να εξασφαλισουμε οτι δε θα ζησουμε στο αμεσο μελλον σε καθεστως απολυτης ανομιας και απολυτης εκμεταλευσης. Λυπει η δικαιοσυνη πρωτιστως απο τον τοπο. Εαν δεν δουμε δικαιοσυνη ειμαστε πραγματικα καταδικασμενοι. Ευρω και δραχμη ειναι ενα πραγματικα δευτερευον θεμα, απαιτειται πρωτα απ ολα δκαιοσυνη, εαν εχουμε μια βασικη δικαιοσυνη τοτε υπαρχει ελπιδα για το αμεσο και απωτερο μελλον της χωρας οτι οικονομια και να εχουμε κατω απο οποιεσδηποτε αντιξοοτητες και δυσκολιες, γι αυτο το ζητημα δεν ειναι οικονομικο, γι αυτο η κριση απαιτει πολιτικους και ηγετες και οχι οικονομολογους υπαλληλους, εαν παλι δωσουμε βαση στην υποτιθεμενη καλυτερη οικονομικη διεξοδο και ριξουμε στον γκρεμο την δικαιοσυνη, τελειωσαμε!! Δε σωνωμαστε ουτε σε διακοσια χρονια, θα δουλευουμε για να μας κλεβουν μονιμα, καλυτερα τα γερμανικα πολυβολα των ναζι δηλαδη. Δεν ειναι οικονομικο το ζητημα, μη το περνας σε αυτο το επιπεδο γιατι η πραγματικοτητα και οι εθνικες μας αναγκες ξεπερνουν κατα πολυ αυτο το επιπεδο.
Πρεπει επισης να σημειωσουμε οτι οι Γερμανοι, οχι μονο δεν ειναι φιλοι του αξιοκρατικου πανευρωπαικου οικονομικου μοντελου που ανταποκρινεται στην πραγματικη οικονομια της καθε χωρας και της πολιτικης διαφανειας στην Ευρωπαικη Ενωση αλλα πρωτοι αυτοι ειναι που καναν τα παντα για να χαντακωθει καθε συνδεση πραγματικης εσωτερικης οικονομιας και οικονομικης θεσης μεσα στο συστημα για τις χωρες τις Ευρωπης για το συμφερον τους, για να εχουν πελατακια και τωρα ζηταν και τις ευθυνες για αυτη καθ αυτη τη δικη τους πραξη, αφου πλεον δεν τους συμφερει να καλυπτουν την οικονομικη ανεπαρκεια μας, δεν εχουν πλεον κερδος. Οι πρωτοι πολιτικοι απατεωνες ειναι οι πολιτικοι του σκληρου πυρηνα της Ευρωπης γι αυτο και οι δικοι μας πολιτικοι παλιατσοι τη βγαζουν λαδι, γιατι ειναι απλα δικα τους παιδια διαχρονικα. Απο αυτους εαν περιμενουμε λοιπον να δουμε δικαιοσυνη τελειωσαμε. Ειναι μια κλικα που αυτοδικαιωνεται πανευρωπαικα και καλυπτει τα νωτα της ριχνοντας ολες τις ευθυνες στους λαους, γι αυτο λοιπον οφειλουμε να γυρισουμε στη δραχμη, οχι για για οικονομικους λογους, για λογους δικαιοσυνης και απαλαγης απο αυτη την πανευρωπαικη συμμορια.
BILLO